lunes, 31 de diciembre de 2007

EXPOSICIÓN DE LOS FINALISTAS DEL CONCURSO DE FOTOGRAFÍA

Por fín exponemos las fotos de los finalistas del concurso de fotografía crítica BONAMIRA-2007. Los participantes que así lo autorizaron tienen expuestas las fotografías junto al texto que enviaron, para que los visitantes de la página puedan echarles un vistazo.

IGNACIO IGUALADA ALBIÑANA - 1ER PREMIO DEL JURADO



La foto fue tomada en la Patacona (Valencia-Alboraya).La foto pretende representar la oposición de mucha gente frente al avance de la especulación inmobiliaria en la costa valenciana.

GINÉS LÓPEZ PAGAN - 2º PREMIO DEL JURADO

Tomada en Cofrentes. Pues esta foto se ve claramente la semejanza que hay al ver la parecida apariencia de cosas que parecen iguales.

ANDREU ESCRIVÀ - PREMIO DEL PÚBLICO


Presa des d'un autobús, prop del pont de la V-30 que creua prop del port, a 2004
Venia d'una sortida de camp a la qual m'havien explicat què era això de l'Horta de València, més enllà de quatre postals esgrogueïdes. Jo ja sabia de què anava la cosa, però sempre queden racons per descobrir en aquest paisatge singular, que representa un exemple magnífic, i quasi únic al món, de convivència mil·lenària i harmoniosa de l'ésser humà amb el seu medi ambient. De tornada, a l'autobús, amb la càmera encara a la mà des del passeig, vaig fer aquesta fotografia, aquesta trista fotografia. Reflex, sens dubtes, que els valencians no considerem el territori com un patrimoni a conservar, sinó com un destorb, un solar, unes parets massa velles que cal aïllar en la quarentena del ciment.

FINALISTAS
FRANCISCO COLLADO CERVERÓ

Tomada en límite provincial de Castellón con Teruel. Uno de los problemas ambientales más acuciantes actualmente es la gestión de los residuos que generamos. La sociedad, abocada a un consumo desaforado, vive inmersa en una idea de usar y tirar a la cual hay que añadir el concepto de la reutilización y el buen uso para evitar las ingentes cantidades de desperdicios escampados por los campos, bancales y curvas de cualquier carretera.


FERNANDO JUAN IBÁÑEZ

Tomada junto al embarcadero de la Albufera de Valencia en Noviembre del pasado año. Me llamo la atencion la suciedad acumulada en las orillas y concretamente que este bote de fertilizante altamente contaminante tanto por su continente como por su contenido flotara en el agua.
MIGUEL MIRANDA IVARS



Tomadas en L’horta nord de valencia (termino municipal de alboraya). Los cultivos tradicionales, desarrollados a lo largo de los siglos por nuestros agricultores, que tantos beneficios aportaban; conservación de la biodiversidad, control de la erosión del suelo, fijación de CO2… se ven amenazados por el fantasma del “progreso” y la construcción. La necesidad de una reconversión de la agricultura convencional y el manejo ecológico de los recursos del campo, es una cuestión que debería preocupar no sólo a los que trabajan en el campo, sino también a los que viven del campo, es decir a todos nosotros. A todos los consumidores de esta sociedad.

BERNARDO BELLO ORTÍ





Bahia de Cullera: Aquesta platja representa la situació actual de la costa a la Comunitat Valenciana (La coloració idealitza un possible calfament del planeta). Aquesta és la direcció presa pel ajuntament de Cullera en els últims 50 anys. Apartaments habitats un o dos mesos a l'any on s'ha donat via lliure a constructores i a la satisfacció del turista.

Volcà del Far de Cullera: avuí, despres del "Boom Urbanistic" dels anys 60 y 70, ya manca poc espaci a primera llínia del mar per construir. Ara, les excavadores es troben dalt de la montanya escalonant el terreny per construir apartaments "de luxe", com és el cas de Cullera.

Pic d'excavadora trencat: la naturaleza es resisteix a l'acció de l'ésser humà. Amb pics com aquest transformen les nostres montanyes. Reflexa la poca mira que alcaldes i constructores tenen a l´hora d'evaluar l'impacte ambiental .


ROSELLA CASTELLANO I SANZ (publicada 1 de sus tres fotografías participantes)


Era l'hora de dinar del diumenge 15 de juliol de 2007 quan el so d'avionetes es feia notar al poble de Villar del Arzobispo. A les 14h s'havia declarat un incendi a la Rambla Castellanos al seu pas per la Peñeta i Tormé. A la primera fotografia es pot obervar l'abast del foc (1 hora despres del seu inici). Vaig entrar en la zona d'explotació minera d'es d'on vaig poder fer la segona fotografia, un hidroavió treballant. Encara recorde el soroll ensordidor de les pinyes saltant d'un arbre a un altre i el vent que es produia (es impossible explicar aquella sensació). Resultat: 136 hectàres arrasades pel foc. La tercera fotografia es un reflexe de les conseqüencies del foc. Es podem observar les restes de cendra barrejades en argila i al fons muntanya sense cremar.

3 comentarios:

Rateta miracels dijo...

La exposición en el hall de Farmacia estuvo muy bien. Hubo fotos muy originales, así como buenas fotos. Enhorabuena no sólo por ellas sino por el trabajo que hicisteis con la semana temática.

Anónimo dijo...

Vos felicite!!!!

Pero a qui li a tocat el viatge???

a10

bonamira@gmail.com dijo...

és veritat que no ho hem comentat a la pàgina principal!

el primer premi ha sigut per a la foto del STOP, el segon per a la de la central nuclear i el premi del públic fou per a Andreu Escrivà amb una foto de dues barraques envoltades per una autopista...etc Andreu fou qui s'emportà el viatge que tu dius